Måndagsmorgon

Dricker starkt gott kaffe och funderar över dagarna som varit och de som komma skall. Nä, jag är inte så filosofisk att jag summerar mitt liv, utan bara helgen och dagen framför mig det räcker gott och väl.

Den här helgen har gått som de flesta andra väldigt fort. Vi har bl.a handlat in några skivor av något slags byggmaterial på Byggmax, lämpat av tävlingsimmande son i lägenheten, lämnat igen en släp, käkat surströmming, besökt Matfesten, sett sonen simma och ta pesonligt rekord i 100 meter medley ("persa" som simmarna säger) hämtat hem son, sågat och målat en aning innan regnet igår kväll. Slutligen såg vi en irländsk action komedi som var riktigt kul "The Guard" och sedan var helgen och herrskapet helt färdig.

Idag ska jag testa mina nya spinningskor och jag misstänker en flopp. Jag har själv monterat dit någon typ av metall under dojjan efter knapphändiga anvisningar och det ser rackligt ut, kan inte tänka mig att det blev rätt?!  
Spinning tänker ni kanske? Jo, jag sitter i ett rum med andra och cyklar på plats allt vad tygen håller i en timme till dunkande musik. Har gjort det under våren 1-2 gånger i veckan och tyckte det var dags att prova rätt utrustning nu i höst, det kanske blir lättare och roligare då? Tränar även skivstång och kör lite gym ibland, så det så. Kommer nog berätta mer om detta i något annat inlägg, kanske ett sådant jag nattskriver korsögd och trött med dimmig hjärna? Efter träningen blir det veckohandla och nattjobb. 
Som för alla andra, det rullar på... 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0