What?!

Måndag förmiddag. Snabbt skriver jag ut min handlingslista från ICA "Billiga veckans" hemsida och styr kosan mot stan. Vad jag inte vet då jag glatt rattar den nytvättade bilen genom lervällingen som kallas byaväg är att jag kanske borde kastat en liten blick på lappen innan jag stack hemifrån. Det jag blir varse då jag vecklar ut listan framme vid kundvagnarna är att min nya dator tillsammans med husets skrivare tydligen inte längre kommunicerar på samma språk som jag.

 

What?! Stirrar förbryllad på hieroglyferna. Vid första anblicken ser det ut som ryska, men efter en stund kan jag lugnad konstatera att det kommer nog funka att handla trots allt. Vissa ord är faktiskt normala och en del är bara delvis en aningen mer svårtolkade än vanligt. Man måste ju inte vara Einstein för att kunna tyda detta; 

Pʄron

Kycklinglᶼr

Kᶞttfʄrs

§gg

 

Ha en HÄRLIG vecka nu du som tittat in hit!
Eller som min dator och skrivare skulle uttrycka det;

"ҾҸѤ ҾҸ  ѲњҨ ѤѬѧ ҾҸ ѤѬѧ !" 

 


Kommentarer
Postat av: nina

det var verkligen imponerande! jag skulle ha slitit mej i håret och skrikit rakt ut för att sedan handla lite ditt som datt.. inge vettigt!;)

Svar: Rubriken var det obegripliga, resten var det mest å, ä och ö som var utbytt så det var inte så farligt som i första anblicken.
Helena

2013-11-06 @ 17:45:30

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0