"Sommarvill"

Ibland kan man bli "dagavill", vilket betyder att man är lite vilsen gällande vilken veckodag det är. Man måste kolla almanackan och försöka fatta vad man ser. 
I mitt fall händer det oftast då både jag och maken varit lediga tillsammans en vardag. Som i fredags då det i och för sig inte var en vanlig vardag utan midsommarafton. Men i mitt huvud blir automatiskt fredagen lördag och lördagen blir söndag. Med andra ord känns det som att få en bonusdag när man fattar att följande dag INTE är måndag.
En härlig känsla!

Nu har vi haft en sådan fin vår och försommar. Mycket sol och värme och som följd så blommade syrenen flera veckor tidigare än vanligt och min kryddbänk ser ut som den brukar göra mot slutet av sommaren. Jag tror jag blivit "månadsvill"?
Jag börjar få en känsla av att sommaren redan varit och att semestern är över. Men så är det ju inte för vi har juli och augusti kvar, och ledigheten står på lut om några få arbetsdagar. Fattar ni så UNDERBART!!!
 

För 18 år sedan då den yngre sonen föddes blommade vår vita syren för första gången lagom till midsommar, då en buske som var cirka en meter hög. I år startade den redan i mitten av maj och kan numera mer liknas med ett träd.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0