Spelgalen

Jag gillar spel, data- och TV- och numera också lite mobil-spel. När pojkarna var små så spelade vi mycket tillsammans. Det har varit krokodiler som samlade diamanter, myror som plockade korn och sedan även bilspel, krigspel, och en hel del karatespel. Jag har varit en Priest i Word of Warcraft som viftade förvirrat på en stav och sista åren spelat mest Sims och SimCity tills datorn havererade. Min reservdator orkar inte med så mycket utan pustar rejält då jag startar något tyngre än något ur officepaketet, så nu har jag abstinens.
 
Men hur hinner du sitta och hänga framför datorn kanske ni undrar? Ja dels tog jag mig tid förr då sönerna ville spela tillsammans med mig, både för att jag faktiskt tyckte det var kul och sedan satte jag mig in i vad de höll på med, kunde diskutera framgångar, lösningar och nya levlar. Sedan kan jag lätt skippa en hel del slötittande på TV för att kunna slö-klicka framför datorn istället. Och slutligen så har jag de sista åren jobbat vaken-natt där man har tre andra som sover och det som får skramla som mest är att tömma en diskmaskin, jag BEHÖVER sitta och fördriva tiden med något annat än repriser på Mcgyvor eller Night Rider med Hasselhoff där vid 2-3 på natten.
 
Men som sagt nu kan jag inte ens testa mitt nyinköpta SimCity 5 för hela gammel-reservdatorn fryser till is. Det är inte tvärlätt eller billigt att hitta en laptop som orkar det jag vill installera så jag har tyvärr inte kommit till skott att införskaffa någon ny än.
 
Så vad gör jag numera under vargtimmarna på mitt jobb? Jo, jag skriver bl.a blogginlägg, plitar oftast ihop några icke så välformulerade eller genomtänkta rader någon gång under småtimmarna. Med andra ord ett trött, svamligt och ointressant nattpassinlägg i veckan, såsom det här faktiskt.
 
Men nu har jag nyligen startat upp FarmVille 2 via facebook för att roa mig med då ögonen börjar gå i kors. Och det håller på att göra mig galen, jag har alltid en brädrackare som fattas och svältande små djur som vill ha nappflaskor. Jag misstänker att jag inte förstår presentskickar-systemet och hur man hjälper andra så antagligen har jag snart förlorat mina få "grannar" och "vänner". Sorry, om du läser detta och tillhör de som brukar skicka mig en färgburk eller ett ekorrbo och kanske inte får något tillbaka. Och så irriterande att man ALDRIG bara kan samla mynt och köpa något i det här spelet. Nej man måste dessutom plantera några aprikosträd på en markplätt där det redan är trångt intill bristninggränsen, skörda något som tar 24 timmar att odla eller fråga om hjälp av någon likasinnad stackare med liknande problem. Jobbigt!!!
 
I-landsproblem? Skojar ni? Sådana här larviga bekymmer når inte ens upp dit. Det är ju så löjligt och jag skäms att jag ens har skrivit om det! Men så här 5 på morgonkvisten så tappar allt sina rätta propotioner då inget blir färdigbyggt på grund av materialbrist och ekorrhelvettet dessutom ska ha specialfoder...

Kommentarer
Postat av: Linda

Kul:)Har spelat WoW i ett par år nu mer eller mindre och försöker vara lite macho med min warrior^^ Har även en präst som alt. Rätt kul tidsfördriv om man inte har något annat för sig. Lite i perioder går det för min del:)

Svar: Jag tycker också det går i perioder. Men WoW spelar jag ingenting nu tyvärr.
Helena

2013-09-02 @ 20:52:28
URL: http://lifestylebylinda.com

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0