BMI

...är den "bokstavliga" förkortningen för Body Mass Index.
(Apropå att jag var på hälsokoll via jobbet häromveckan.)
Alla prover visade att jag var frisk som en nötskrika. Allt var toppen tills jag mätte och vägde mig, och trots att den vänlige manlige sköterskan på eget bevåg snällt räknade bort hela 3 kilo för mina kläder så sa ändå siffrorna;
-Helena du är för kort för din vikt!
Eller som sköterskan och flera med honom vill tolka dem, för tung för min längd...
Detta är siffror som inte ljuger, jag ligger risigt till. Eller siffrorna KAN vara lögnaktiga om man tränar VÄLDIGT mycket, då de påstår man lider av fetma trots man inte har ett uns fett på kroppen. Ofantligt snälla och gulliga kollegor försökte trösta mig med att så var det nog i mitt fall, en annan förklaring kunde vara VÄLDIGT grov benstomme?
Nej, jag har inte överdrivet mycket muskler om ens några, det är nog tyvärr fett rakt in till det normala icke särskilt grova skelettet.
Jobbigt!
Snälla, låt oss istället intala oss att förkortningen betyder;
Best Mum Index!
Då ligger jag plötsligt vääääligt bra till! Yay!!!

 Bildlänk1 / Bildlänk2


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0