Testfoton

Härom veckan fick jag en för tidig födelsedagspresent av älsklingsgubben. Ett macro-objektiv som jag önskat mig! Tyvärr var det inte så superenkelt att få till några kanonbilder som jag hoppats. Nu har jag väl inte riktigt haft tid att fota och förstå mig på nyheten om jag ska skylla på något. Helst vill jag ju bara klicka på och så gör kameran det mesta av jobbet. Riktigt så enkelt var det nu inte. Om sanningen ska fram så är jag ju ganska otålig, oteknisk, aningens obegåvad och rätt omöjlig att förklara saker för, det är nog kanske mer problemet än tidsbrist? 
 
De här bilderna är tester som jag tagit lite då och då senaste veckan. Ingen av dem gör mig lyrisk och totalt såld på macro... men sådana foton kommer nog så småningom, hoppas jag. Klicka på dem blir de större.

Sedan har jag naturligtvis tryckt in en bild på familjens nya älskling Morris, men den bilden är tagen med det vanliga objketivet.
 
Fotona föreställer;
En snart utblommad kaprifol, en vitblommande buske som luktar hästrumpa (just den tror jag min bror testfotade), slokande Krolllilja och en humla på en mörkrosa blomma jag totalt glömt namnet på. En slända som låg död på altanen (la den på glasbordet ute därav den blå bakgrunden, himlen som speglas, en kvist fick hålla kvar honom från att blåsa ner.) Morris fångad i ett av sina eviga klättringar i Lönnen, en del mer de flesta mindre viga och graciösa eskapader... Mjaaaauuuuuu!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0