Mello

Igår kväll lyckades jag NÄSTAN se en hel melodifestival-deltävling. Inte för att jag var så betagen av programmet i sig, utan för att jag var så utslagen av min förkylning att jag inte orkade flytta mig ur soffan. Maken som stigit upp tidigt lördagmorgon för att skjutsa son till buss mot simtävling passade på att "ta igen sig" bredvid mig i soffan. Jag kom på då jag såg resumen av alla deltagare att nog även jag blundat till ett par gånger men på det stora hela så hängde jag nog med tror jag.

Vem var bäst? Kan inte uttala mig, tycker alla låter så otroligt lika. Den andre sonen, han som inte simmar, stannade upp en stund framför TVn för att kolla in några av bidragen. Han har nog en exklusivare musiksmak än sin mor för jag lyssnar mest på Radio Rix och Rocklassiker. Han spelar ju numera en hel del själv och har förutom gitarrer och typ... eeeeh orgel? en rad sladdar och pedaler som kopplas till någon typ av förstärkare stora som tusan. Jag är inte så insatt som ni kanske förstår... allt det där har säkert jättefina namn. Hursomhelst så sa han att han tyckte det främst var själva mixningen som lät illa för man hörde bara mellanregistren och diskanten men knappt någon bas. Alltså inga bastrummor och basgitarr och även om man såg att de frenetiskt hamrade på sina kaggar och strängar så nådde det liksom inte ända fram. 

Även om jag inte på allvar tror att de köpt in mixerbordet på TOYS"R"US för 39:90:- så var det ungefär så det lät. Tror faktiskt det är meningen, ja inte att det ska låta som att allt ljud går via en rosa leksak utan att man drar i relän och trycker in alla knappar på "schlager"-läge så att det verkligen ska låta SCHLAGER BIG TIME, och vips via detta ljudfilter lyckas man få alla att låta likadana? Ozzy Osbourne, Pink och Freddie Mercury (god bless his soul) skulle alltså också låta som bleka kopior av sig själv eller till och med som varandra. INGEN skulle komma undan!
 
Hur gick deltävlingen igår då? Inte riktigt säker faktiskt. Gubben vaknade till mot slutet av "mellon" och slog om till en film om två poliser varav en spelades av Channing Tatum och den andre...  skit samma, röstningen missade jag. Men eftersom jag kollade Facebook innan jag la mig kan jag ana att den smale manga killen gick vidare? Eller? Om jag nu går in på Aftonbladets eller kanske till och med Norrans hemsida så står det nog i STORA bokstäver...

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0