Nyckeln

Igår lördag fick vi slutligen nyckeln till lägenheten, den lilla etta vi köpt i stan. Vi träffade också vicevärden som var en liten gråhårig gubbe som verkade känna alla i området. Han visade stolt det välorganiserade soprummet och önske/klagolådan han satt upp. Hur gullig som helst, en riktig hustomte kan man säga.

Idag blir det en sväng förbi för att måla lite, mäta, fundera och fundera lite till. Tar med kameran för att kunna göra någon typ av före/efter-bilder. Från beige till vit vägg. Trist, ingen större effekt! Eller kanske hellre för att se skillnaden på kaklet och handtagen i det lilla köket som förhoppnings byts ut rätt snart. Äh?! Blir det kul se lägenheten tom och sedan möblerad? Nja, det där lät ju lagom spännande... vi får väl se.
Nu vet jag! Hallvägg utan och sedan med nyckelskåp! Wow!

Kommentarer
Postat av: www.dan-syndrom.se

åh, kul med flytt. vi ska också flytta, men med tre småbarn så är det lite ångest också inblandat i det kuliga^^

Svar: Ja, det förstår jag, inför att flytta med småbarn skulle jag nog känna lite skräckblandad förtjusning. I vårt fall är det bra mycket enklare, vi flyttar ju bara ut främst äldre sonen, delvis den yngre, vi får se hur det blir. Hmmmm? Barn som flyttar hemifrån... ger också skiftande känslor känner jag nu när jag tänker efter...
Helena

2012-10-21 @ 19:00:30
URL: http://www.dan-syndrom.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0