Rödbetskakan... igen?!

Hmmm? Tänkte lägga upp receptet på en rödbetskaka som jag bakat idag. Så känns det plötsligt som jag gjort det förut, och mycket riktigt i våras la jag upp receptet på den.
 
Ser dessutom att menyn den aftonen i maj var skrämmande lik dagens lunch?!
Kycklingsallad, "hem"-bakat bröd och rödbetskaka. Men man kan ana på bilderna från i maj att vi drack vin då, det gjorde vi inte nu utan det blev äppeldryck och vatten. Det var bla. getost och valnötter i salladen då, nu var det mozzarella och kaprisdressing. Och gästerna var faktiskt inte desamma... så då må väl en meny-repris vara förlåten?  
Hade för mig att jag inte tyckte kakan blev lyckad sist, men enligt inlägget var jag tydligen riktigt nöjd, eftersom jag lagt till "mums"? Ha, ha!
 
Om man vill testa den här rödbets-varianten som är snarlik morotskaka så klicka på länken, där finns receptet från 5 Maj 2012;
Länk Här!
 
 
Tack för den goda glöggen gänget! Ja, jag måste godkänna att jag smygsmuttade på den och den var riktigt fräsch och god, Yuzu Ingerfära :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack för en riktig mysdag!:) Måste härmas och försöka göra allt det goda som du bjöd på, så jätte-smarrigt!! Roligt att glöggen smakade bra! Kramar <3

Svar: Tack själv! Det är nog ingen sak i världen att härma den här menyn. Speciellt det "hem"-bakade brödet, ha ha ;) Det var bröd bakat i vårt hem... resten är en hemlighet.
Helena

2012-11-21 @ 19:05:30

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0