Big shoes

Ni vet väl vad man brukar säga, stora fötter STOR...A SKOR! Det är ett faktum, det kan jag verkligen intyga för vi har fulla hallen av dem! Stora skor alltså! Vad annars?

Själv kommer jag från en släkt som lever på rätt liten fot. Min mormor och hennes systrar hade så små fötter att de trillade omkull hela tiden. Ja det är min teori, mamma påstår att de var lite impulsiva och otänkta och snubblade över saker, men jag är rätt övertygad att det var balansproblem. Små runda tanter med 33-35 i skor, klart de studsade runt i nejden. Även männen i min släkt har små fötter och nu pratar jag även på min fars sida. Så ni kan ju tänka er min förskräckelse då mitt livs kärlek klev ur sina 43or i hallen. Trodde inte det var sant, vilka kanoter?! Sedan har jag ju kommit ur min inskränkta bubbla och insett att de är en rätt normal herrstorlek och att det var de herrskor jag sett hemma runt 39-40 som var de mer ovanliga.

Numera har jag tre herrar här hemma som alla har rätt rejäla skodon. Man finner bla. vinterskor, stövlar, joggingskor, snöskottarskor och alla gånger 3. Egentligen är det mest i årstidsövergångarna detta är ett problem då alla typer slåss om utrymmet. Och just den här våren har det från Mars månad tinat, snöat, haglat för att återigen låta solen flöda omvartannat. Alltså har det funnits ett stort antal dojor i både hallen och i tvättstugan vid altandörren. Överdriver inte, jag pratar om ett löjligt antal skor i drivor som man måste forcera för att komma sig in och ut i vårt hus. Nu föregick jag våren en aning i torsdags, rätt vågat faktiskt då det tydligen ska snöa igen i helgen?!
Helt sanslöst!
Trots alla prognoser valde jag att städa undan större delarna av drivorna. Naturligtvis är även min del av högen också undanskuffade i förrådet, mina inte onormalt små och breda fötter behöver ju också massor av skor. Hallen känns betydligt rymligare och jag kan känna en massa Feng shui flöda genom huset istället för en lätt bouquet tåbira. 

Nu på morgonen såg det ut så här;





I hallen står bara mina skor för alla for före mig i morse. I tvättstugan endast våra 4 joggingskor i rad. Ska passa på att njuta för snart dyker väl de sommarbetonade varianterna fram som tex sandalerna, gräsklipparskorna, foppatofflorna och...

Kommentarer
Postat av: Katarina

Den här årstiden är helt klart värst beträffande skor i hellen. Nu är ju hälften av våra skor ganska små, men de är överallt! När man kliver in genom dörren kan man tro att det är en tiobarns familj som bor här pga alla skor... Astrids ids inte alltid leta åt make-skon till makan-skon, så hon tar ibland olika på fötterna. Mn det funkar det oxå! :)

2012-05-05 @ 08:17:31
URL: http://katarinamelander.blogspot.se/
Postat av: Helena

...sedan brukar det bli vänstersko på högerfot. Den tiden är förbi här ♥

2012-05-06 @ 08:57:39

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0