Kryp

I lördags var det sol och skönt och följaktligen kände sig en del småkryp lite extra upplivade. Till exempel i vår Lönn där det surrade intensivt, hundratals humlor och några getingar hittade tydligen något sött och aptitligt i den.
Våra liljor var besökta av en klarröd skalbagge. Är lite tveksam till den här sorten då jag sett den lägga ägg i gräslöken och dess larver hör till en äcklig slemmig sort som käkar i sig sitt eget barndomshem. Plötsligt såg jag att det faktiskt inte bara var den, utan två till som dessutom funnit varandra och inte bara planerade utan till och med satt igång med att skaffa en hoper vettvillingar som troligtvis knaprar i sig liljorna om några veckor. Jag hade bara inte hjärta att avbryta dem, däremot visade jag dem inte den respekten att jag lämnade dem ifred, utan såg till att de hamnade på bild. Rätt åt dem!





Kommentarer
Postat av: Lars-Erik

Väldigt fina fotografier.

2012-06-09 @ 17:05:27
Postat av: Helena

Tack L-E ♥

2012-06-09 @ 23:50:45

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0