Igår söndag då solen lyste och värmde sitt flitigaste jobbade jag samtidigt som vi gjorde en IKEA-tripp, trevligt men vi var inomhus hela dagen. Att det varit en fin dag i Yttervik förstod jag på att de två familjemedlemmar som var hemma då jag slutligen dök upp på kvällen var tämligen brun/rödbrända.
Nu under veckan ska jag på tvådagarskurs till Sundsvall, till Umeå och kolla upp ögonen, sedan jobba fredag till söndag. Alltså kommer kroppen inte chockas med för mycket sol, om någon alls. Om man ska tro "klart.se" (ja, som jag skrivit tidigare, norrlänningar läser krampaktigt väderprognoser och FÖRSÖKER planera sitt liv efter eventuell sol) så blir det inte riktigt kanonväder i veckan inte ens i Sundsvall. Är det bra eller dåligt? Vill jag ha bra väder BARA på lediga dagar? Måste jag dubbelkolla andra prognoser, jämföra? Känner mig lite lätt stirrig.
 
Fördelen med en liten utlandsresa på våren är att man fyller upp batterierna, får en nyans av brunt på smalbenen och kan ha en aningens mer avslappnad inställning till vädret och dess nycker. Men i år åker vi till Rhodos på sensommaren så nu får jag väl passa på att försöka svedja min nästipp de minuter då jag får en stund över samtidigt som det faktiskt sticker fram en solglimt genom molnen. Kan bli en knepig ekvation.
Skit samma, det är VÅÅÅR… eeeh, kanske den är över redan? Det är SOMMAR och ☼ !!!
...eller?

 
Trackback
RSS 2.0