Ny bil?

Skrev ju härom månaden att jag tvångsmässigt kollat bilar på blocket, men att jag faktiskt inte var ute efter att köpa någon. Det var egentligen sonens plötsliga intresse för bil som drog igång det, så jag har stirrat på uppimpade Toyota Celicor, stylade BMW:s, en rostig Porsche från istiden och andra mer eller mindre utschasade bileländen med mängder av spoilers runt om i hela Sverige. Själv vill jag ju gärna det blir något krocksäkert som inte drar en massa bensin, men jag är ju aningens äldre än den där rostiga Porschen i Göteborg så vad förstår jag mig väl på??? Nada!!!

Men det här nya intresset medförde att han som ansvarar för bilstallet i den här gården började kolla och fundera. Plötsligt sökte han efter en lite nyare bil åt oss själva, och fann faktiskt slutligen en av intresse som gått lagom långt och såg fin ut. 
Så på lördag verkar det som vi åker till Umeå, och eventuellt kör vi var sin bil hem.
Det blir naturligtvis inte en jätteny bil, det närmaste jag någonsin kommer den känslan det är om jag köper en Wunderbaum med nybilsdoft för att sedan sitta och inhalera, men något roligare än Passat-skrutten blir den ju i alla fall.

Blir intressant se vilken som i så fall blir "min bil" nu? Jag brukar inte köra Saaben eftersom den har på tok för mycket hästkrafter, och min högerfot är så tung, så tung. Efter incidenten med fartkameran häromdagen fick den bilansvarige ju vatten på sin kvarn, trots att jag bedyrade att jag kört mer än lagligt. Svårt för övrigt att köra för fort med Passanten då fabriken i Tyskland installerat en symaskinsmotor i den.
Kanske kommer ett brev med en bild där jag sitter vid ratten och är bedårande vacker? Misstänker ju nämligen att de kommer bötfälla mig för kriminell skönhet, ett brott jag helt enkelt inte kan rå för så det känns ju orättvist, men vi får väl se.

Tillbaka till gubbens dilemma, bör frugan trots blyfoten köra "Saaben den äldre" som går som ett spjut eller "Saaben den yngre" som är onödigt fräsch för hennes oförsiktiga framfart (finns faktiskt belägg för det uttalandet här), det är frågan?
Ha, ha, det måste väl vara som att välja mellan pest eller kolera?


Kommentarer
Postat av: Bilägare

Varför inte behålla bilen från Tyskland?

2012-03-23 @ 08:11:55
Postat av: Helena

Ja du,"Bilägare" det skulle ju lösa gubbens dilemma, men nääää, vill inte undanhålla en ny ägare nöjet att glida runt i denna silver...eeeh snigel!

2012-03-23 @ 17:14:12

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0