Svar & bildgåta 3

Herregud vad många som kikat in och även en hel del som slutligen gissat?! Blir ju hur glad som helst. Ingen gissade rätt däremot men jag förstår att det var nästan omöjligt, speciellt då inte fotografen själv kände igen motivet?
Det är alltså en del av bladet på en blomma som kallas "Husarknappar". Valde den för jag tyckte blomman var söt, men bladet var lite äckligt på nära håll. Att det liknade en slemmig fisk tyckte flera, men Carina Canin jag tror Arne har rätt, torsk är nog väldig ovanlig i Bottenviken. Ibland dyker den väl upp här lite stelt stirrig i en kyld fiskdisk, så helt omöjligt hade det ju inte varit. 

Hade gett rätt åt blad eller blomma,att kunna vilken sort känns som rejält överkurs. MEN Anonym gissade på kaktus, vilket blev riktigt nära jämfört med det andra alternativet som var utomjording. Grönsak känns också som det åtminstone hamnar på rätt sida om "djurriket" kontra "växtriket". Därför ger jag Anonym och Katarina ett generöst ½ rätt var tack vare de hyfsade botaniska kunskaperna;
Grattis Anonym
Grattis Katarina!
 
 
Här kommer Bildgåta nr 3, tror det här blir mycket, MYCKET enklare. Och som tidigare, det går alldeles utmärkt vara anonym.
Släpper nu kommentarsfältet fritt, utan granskning, så håll er i skinnet. Reser nämligen bort ett par dagar och kommer nog inte kunna uppdatera och kolla bloggen via admin-sidan. Så svaret och nya gåtan kommer dröja lite, för det är ungefär lika sannolikt att jag lyckas fixa sköta något via min mobils internet som via någon av pojkarnas otvättade träningssockar. Alltså FÖGA troligt...
 
Foto Lars-Erik Johansson  2012-07-13
Fler foton av honom länk här
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Gissar att det är - persikohalvor från en konsevburk :)

2012-07-22 @ 21:09:51
Postat av: Katarina

Persikohalvor!?
Vad gjorde ni för mumsigt av dem? (...om det nu är det... ;))

2012-07-22 @ 21:36:58
URL: http://katarinamelander.blogspot.se/
Postat av: Lars-Erik

Puh.. den här vet jag i alla fall vad det är. Skönt.

2012-07-22 @ 22:01:47
Postat av: Carina Canin

Tack för det Helena, nu stoltserar han som en tupp härhemma även om ingen av oss ens fick ett halvt rätt! :D
Klockrent persikor på burk, undrar oxå; vad gjorde ni för smarrigt av dem?
Ps. Skönt att höra Lars-Erik att du åtminstone har koll på en del av dina fantastiska bilder ;-)

2012-07-22 @ 22:48:38
Postat av: Anna

Äggulor?

2012-07-23 @ 17:07:55
Postat av: Frida

Majskolv???

2012-07-24 @ 10:23:46
Postat av: Viktoria

Jag gissar också på persikohalvor.

2012-07-24 @ 18:46:33
URL: http://myrrhas.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0