Svar & bildgåta 2

Blir ju hur glad som helst då så pass många gissade, och att besöksstapeln steg som en projektil i en annars rätt sommartrött blogg-statestik.
Alla ska hedras, även de som gissade fel ska ha en eloge för sitt engagemang, men en extra fanfar till de fantastiskt underfundiga och skarpögda personerna som faktiskt såg vad det var...mycket riktigt en CITRON!
Vinnarna är;
Carina
❁ Katarina
✿ Carina Canin
 
 
Bildgåta 2. Lite knivigare kanske? Återigen, det går bra skippa fylla i E-post och blogg-adresser, döpa sig till Kalle Fidolin och gissa vilt. 
 
 
Foto Lars-Erik Johansson  2012-07-11 
Fler foton av honom länk här

Kommentarer
Postat av: Peter

ser ut som en gädda

2012-07-21 @ 19:26:55
Postat av: Lars-Erik

Det är jag som har fotat, men har faktiskt själv ingen aning om vad det där föreställer.. Hmm..

Svar: Tricky :)
Helena

2012-07-21 @ 19:48:21
Postat av: Grannen

Flyg en har röstats fram i familjen

2012-07-21 @ 20:38:25
Postat av: Anonym

Hmm, antingen är det en utomjording eller en kaktus. Men jag gissar nog på någon sorts kaktus, för jag tror inte att det är särskilt troligt att din bror har träffat några utomjordingar.

2012-07-21 @ 22:58:57
Postat av: Katarina

Tjohoo!! Jag hade rätt!! :)

Den här var dock MYCKET svårare! Jag har hållit datorn alla vägar för att försöka klura ut vad det kan vara... tror att jag måste fråga barnen imorgon... hur lång betänketid har man??

Sov gott!

2012-07-21 @ 23:36:16
URL: http://katarinamelander.blogspot.se/
Postat av: Carina Canin

Torsk här tror jag eller nä förresten gädda, efter Arnes resonemang att ni inte har torsk däruppe längre och torsken är ljusare.. Äh, jag tror i alla fall på torsk!! ;-)
Fast Arne tror på gädda! :D

2012-07-22 @ 00:49:49
Postat av: Alfons och Astrid

Alfons gissar på en fisk, och Astrid gissar på en tiger! ...mamman tror att det är nån slags grönsak...

Svar: Otroligt bra gissningar!
Helena

2012-07-22 @ 12:03:51
URL: http://katarinamelander.blogspot.se/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0