Det gäller...

...att försöka vara positiv en sval, mulen semesterdag som denna. 
Igår i finvädret putsades det och tvättades på vår farstukvist. Ett antal brädor kapades och oljegrundades. Det var ju tur att vi passade på då, för idag är det endast 14 grader och blåser och nu fram på dagen har det börjat regna.
 
Men man ska inte hänga läpp för det. Gick omkring och fotade saker som gör mig glad trots survädret. Physalisen och squashen blommar, vi har fått några jordgubbar trots att jag grävde om hela landet bara för någon vecka sedan. Bullar är bakade, trappen är nyoljad och kisse är fet... ja, det finns en hel del som... om man anstränger sig kan kännas småkul... eller åtminstone lite o-tråkigt*... "Suck"
 
 
 
 
* Har här satt ett traditionellt norrländsk "o" framför ordet tråkigt. Är tveksam till att det är korrekt, låter en aning konstigt till och med i mina öron. Men det blev ett så bra positivt/negativt ord på en och samma gång att jag bestämde mig för att behålla det så.

Kommentarer
Postat av: petra

Fina bilder :)

2012-07-17 @ 21:13:08
URL: http://petrabergholtz.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vilka fantastiska bilder. Använder du något bildredigeringsprogram? Du skriver väldigt underhållande, jag kommer besöka dig fler gånger. Ha en toppendag!
//Annelie

Svar: Tack Annelie! Jo, alla mina bilder går via Photoshop, jag beskär, sätter ramar och ibland drar jag en del i kontraster och ljus.
Helena

2012-07-22 @ 12:55:20
URL: http://roadracingprinsessan.wordpress.com/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0