Löften och snurror

Är inte så förtjust i de kedjebrev som snurrar på Facebook. Det är än sönernas än döttrarnas vecka, eller också älskar man sina barn så oändligt mycket att man sätter upp en lång ramsa på sin logg samtidigt som man uppmuntrar andra att också göra det. Illa skrivna är de också ibland säger språkpolisen inom mig. De är ofarliga och man kan lugnt fortsätta med dem för min del, även om jag aldrig skulle göra en sådan statusuppdatering själv. Inte för att mina egenskrivna rader är särskilt briljanta och välformulerade, det ska då gudarna veta.

Sedan har vi dem där man ska tänka på de som har eller ska dö i någon sjukdom. Tänker ofta på pappa som dog i cancer för 9 år sedan och jag saknar honom oerhört ibland. En skänkt tanke kan vara fin, men man ska inte luras tro att man hjälper med en kopierad rad på FB, jag tror mer på att jag skänker pengar direkt till cancerfonden.  En sak jag lärde mig av Einhorns bok är att tusen goda tankar väger lättare än EN god handling. 

Jag blev ombedd tack vare min nya karriär som blivande snäll att länka till något som heter "Danica Pension".
Vad jag förstår så är det en reklamkampanj på Facebook. Men nu verkar det faktiskt så att de skänker en tia för ditt "löfte" till den organisation du väljer. Det känns som det ju faktiskt KAN göra någon skillnad.
Sedan kan man ju kosta på sig att själv överföra samma summa eller med en extra nolla till den organisation man tror på och tycker behöver ens stöd. 
Så jag uppmuntrar dig att vara lite snäll om så bara en liten stund. Har du ett FB-konto kan du klicka här;
Löftessnurran 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Håller verkligen med! Känns mycket bättre och mer meningsfullt att skänka en slant lite då och då och hoppas på att det kan hjälpa till att göra skillnad.

2012-02-04 @ 19:34:18
Postat av: Helena

♥ ♥ ♥

2012-02-05 @ 08:56:52

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0