Lördagsmiddag

I lördags hade vi vänner på middag. I samband med ätandet skulle vi planera och beställa en resa till varmare breddgrader mot slutet av sommaren. Jag hade tagit fram kameran men som vanligt glömde jag ta så särskilt mycket bilder. Den vackra fördrinken Pisco Sour med sin frostiga kant och sitt vita skum till exempel... näää den hann vi dricka upp innan jag kom på att jag planerat fota den, samma med tilltugget ostquesadillas med kapris, uppätet.
Huvudrätten som var potatis och kronärtskockgratäng, oxfilé och kantarellsås, det fångades inte heller på bild. Däremot ölen som gästerna hade med sig, det var för övrigt Skelleftehamns egna, Kallholmen, och den goda knäckiga mörka romen till kaffet och Crème Bruléen de fick jag med på några dova suddiga bilder. *Suck* Tja, inser ju att någon karriär som matfotograf torde det ju inte bli, när man är så ofokuserad och hungrig att man glufsar i sig maten innan man kommer ihåg kameran.
Och resan? Jo, det blir Rhodos i mitten av augusti...



Kommentarer
Postat av: nina

Så kan det lätt bli när man har så smaskiga saker att äta!



Vet inte om du har läst Jennys blogg (som du skrev om i tidigare inlägg) Men hon har gått till himlen.. :/

2012-02-12 @ 20:22:06
Postat av: Helena

Jo jag såg det, i torsdagsmorse. Jag la in en dikt här den dagen på bloggen. Nu verkar hennes man starta en egen blogg där han berättar om hur det är att leva vidare.

2012-02-13 @ 09:14:08
Postat av: Sara

Åh blir så inspirerad att fota när man ser alla vinter bilder :)

Sen är mat bilder svåra att fota tyvärr, har lite samma problem, vart bär det av på rhodos? Från skell?

Jag och sambon är sugna på att åka till kreta i september..

2012-02-14 @ 09:44:10
URL: http:// swipt.blogg.se/
Postat av: Helena

Är ditt problem Sara att du äter upp allt innan du får fram kameran, eller blir det blir dova och suddiga bilder?

Resan går frånn Luleå blir det om jag inte minns fel. Kreta är fint, varit där 3 ggr.

2012-02-14 @ 18:20:34

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0