Klok, men lite efter?

Det är lätt att vara efterklok. För om man vetat då det man vet nu då hade man ju inte sagt eller gjort det. Alltså ... jag menar om jag fattar idag vad jag kommer ångrar imorgon då skulle jag ju också låta bli... of course? Shit, ibland är det krångligt vara människa...

Några lite trista felbedömningar kanske? 
Bonnier refuserar Astrid Lindgrens Pippi Långstrump.
Decca Records avfärdade The Beatles med orden "gitarrbaserad pop är på väg ut”.
Sveriges kulturminister påstod runt 1999 att Internet bara var en modefluga.
Birgit Friggebo blandar ihop verkligheten med Disney-filmer, och tror att alla problem kan lösas genom sång i Rinkeby 1992.
Chefen på Activision orkade inte ens kolla närmare på ett spel som han ansåg aldrig skulle kunna bli något, spelet hette The Sims.
källa

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0