Gormut & Tjörmut del 3

Busschaufförers
uppgift är att köra sin buss från punkt A till punkt B, på vägen bör de stanna ibland för att plocka upp kunder/passagerare. Tyvärr har en del missat just passagerar-biten...

Som ni kan gissa blir sönerna frånkörda när de ska åka till skolan, och vi har ringt bussbolaget och skickat mail till diverse chefer. Alla ber så hemskt mycket om ursäkt, och lovar ta itu med problemet. Frånkörningarna uppstår då gossarna väljer åka med den buss som går längs E4an, den missar ibland köra ner till hållplatsen och kolla om någon är där, och jag har i egenskap av mor med den makt jag kan uppbringa försökt förbjuda dem att ta just dessa bussar. Men eftersom de kan tjäna upp till 2 timmar vid en sovmorgon så har det visat sig att de helt enkelt skiter i mina förmaningar.

I torsdags skjutsade jag ena sonen till hållplatsen så han kunde åka norrut mot stan och jag svände söderut för att åka hem på lunch hos min mor. När jag möter bussen kände jag på mig att den kommer missa en av sina 3 huvuduppgifter, ringer sonen och mycket riktigt den hade struntat i den lilla detaljen att HÄMTA UPP PASSAGERARE! Efter en arg U-sväng plockade jag upp sonen och körde honom till skolan. Därefter körde jag in på busstationen och Haparanda-bussen stod fortfarande kvar, bredvid stod chauffören och tog sig en liten rök.
Och jag lovar jag hade hållit humöret i schack om han inte hade påstått att han visst kört ner. Där gick toplocket...rann bägaren över...då brann det... då... då... ja, jag blev riktigt förbannad helt enkelt. Efter en osande utskällning vände jag på klacken och gick, här togs inte några som helst ursäkter som han hasplade ur sig emot.
Ooooh, känns lite jobbigt pinsamt nu när jag lugnat ner mig.
När jag fick tag i hans chef suckade han redan då han hörde mitt namn, inte nu igen. Han bad återigen om ursäkt och apropå min utskällning så sa han skrattande att just den chauffören nog aldrig glömmer köra ner och kolla  igen.
Det var EN, antar att det finns ett stort antal chaufförer kvar outskällda? 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha.. ser fram emot att läsa del 4 i denna kategori ;) visst är det roligt att läsa om när du är snäll, men det är ack så mycket roligare att läsa om en arg och uppretad Helena :)

2012-02-26 @ 09:21:42
Postat av: Helena

Passa på och njut, Erika för snart är gormandet över... hoppas jag.

2012-02-26 @ 16:35:41

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0