Uppdatering

Under några spridda stunder under helgen har vi eller egentligen speciellt min handyman pysslat på i tvättstugan. Måste säga en hel del har blivit gjort... och man har naturligtvis fått sin beskärda del av svordomar och rörmokar-butcracks...
 
Jag anser att vi har fördelat hemmasysslorna rätt bra, såsom matlagning, handla eller skjutsa barn till olika aktiviteter. Men just tvätta är mer min specialite', medan tex dammsuga nog mer är makens cup of tea'. Och att tvättstugan inte är den disträe maken/handy-mannens domäner förstår man genom att han blandar ihop mangelns placering med torktumlarens, vi som inte ens haft en mangel på drygt 10 år? Eller när han nästan fastnar i skåpen och säger att det var bäst att han lirkar sig lös så han inte sitter kvar då allt är klart för mig att börja damma? Antar han menar tvätta? Eller menar han att jag placerar mig i tvättstugan för att sedan via speciella porer producerar de dammtussar han brukar dammsuga upp i huset? Jag vet faktiskt inte riktigt?
 
Några bilder som inte avslöjar de delar som är ofixade. Bättre och fler kommer senare.
Kranen som satt i köket tidigare, hus-lådan är jättegammal och sedan några år om-målad, bänken och de nya luckorna (inga handtag ännu), mina söta mini-klädnypor och de nya tvättmedelsburkarna som är köpta på Biboköp (länk här).
 
 
En rörmokarfirma som tröttnade på alla gliringar och bestämde sig för en försköning av butcracken, sen kan man fundera över vem det är som njuter av denna utsikt?
 
Bildlänk här
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0