TV-kaos

Tisdagkväll. Har sovit några timmar efter vaknatt, motionerat lite, duschat och ätit middag. Sönerna är i stan, gubben for på hockey. Alldeles ensam hemma alltså och det kändes som upplagt att sitta halvseg med en mugg kaffe och glo en stund på dumburken. Men DET gick ju naturligtvis inte!!! Jag vet att det är ett typisk I-landsproblem, men jag brukar ha svårt byta kanal på TVn. Men just ikväll är det inte bara svårt, det är tydligen omöjligt! Igår byttes någon typ av låda/mottagare/box ut till en annan. Är alltså tvungen att lita till min egen intelligens och mina tekniska kunskaper. Kan ju bara sluta på ett sätt... i kaos. Gaaah!!!!
Endast kanal ett på vår TV just nu. Har försökt klicka på de fyra dosor som låg på vardagsrumsbordet. En gjorde skillnad, då jag använde den så blev rutan svart så när som texten "no signal", tack och lov lyckades jag efter en del desperat tryckande komma tillbaka till ruta ett, nämligen till kanal ett. Nåja, det blev en kväll framför datorn istället, och nu har "Vem kan slå en pensionär" börjat så då får det bli det... har aldrig sett det förut... spännande.

Kommentarer
Postat av: Helena

Nu har gubben kommit hem och efter att jag fått gorma av mig en aning visade han mig en femte dosa jag totalt missat?!

Svar: Jag måste ju passa på att svara mig själv, bara för att jag kan.Men att själv skriva kommentarer till sina egna inlägg? Patetiskt!
Helena

2012-12-04 @ 22:06:32
Postat av: Linda

Haha.. Tur jag inte är ensam! Känner igen de där.. ;) Du är så rolig Helena! Älskar dina blogginlägg :)

Svar: Tack! Skönt man inte är ensam =)
Helena

2012-12-05 @ 14:26:53

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0