"Argen"

Låt oss gå från en argsint handyman till en annan. Ser ibland "Arga snickaren" på TV 4. Man kan tycka vad man vill om Anders "Argen" Öfvergårds träiga familjeanalyser eller hans förenklade lösningar på flera års depressioner och/eller penningabrist men ibland även ren seghet, lathet och lättja. Trots allt, emellanåt har han sina poänger. Kanske man tycker att han är otrevlig och onödigt hård men med allt det jobbet, materialet och designhjälpen man får är det helt enkelt bara tugga i sig lite förödmjukelse. Får det vara värt liksom. Alla kanske inte tycker det är så, men det må ju de inblandade uppläxade husägare göra, annars är de ju korkade ovanpå allt annat?
 
I senaste avsnittet, onsdag den 12/12, hjälpte han en 31-årig man som köpt ett hus för 4 år sedan, men trots det bodde kvar hos mamma. Renoveringen hade börjat kännas övermäktig och mors barm var varm och mjuk. Hon lagade mat, tvättade åt honom och han behövde inte lägga en spänn till hushållskassan trots ett jobb som grävmaskinist. Man riktigt kände hur handlingsförlamad karl-eländet var. Naturligtvis har man själv ett ansvar att börja leva ett vuxet liv, men det är nog inte så lätt med en dominerande översnäll curlingmorsa. Känner att jag säkert måste ta åt mig, men i lagom mängd, så där illa är det inte hos oss och får heller aldrig bli.
 
I slutet av uppföljningen 3 månader efter Övfergårds byggar-orkan med utskällningar och express-snickrande så frågar han den numera utflugna gossen om han tvättar själv?
-"Ehhh...näää, jag har ju ingen tvättmaskin än och morsan låter mig inte tvätta själv i hennes tvättstuga, hon tror väl inte jag klarar det så"...
Förtvivlad ser "Argen" in i kameran;
-"Föräldrar ute i Sverige! Asså överös era barn med kärlek, men se fan till att de blir självständiga, för de här håller inte!
 
  
 

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0