Öde ö

Ja, så öde är det ju inte på Rhodos, men en "utan snus i trettio dagar, försmäktar vi på denna ö"-känsla hotade, men i mitt fall kanske mer "utan telefon och internet på Rhodos i en vecka, hur kommer det att gå?" Och NEJ jag försmäktade inte, det gick alldeles utomordentligt. Och JA jag vet att man kan koppla upp sig på hotellets Wifi, och att telefoner fungerar ypperligt att kolla sms och samtal i andra länder. Men jag lämnade telefonen hemma in Sweden, glömde den inte utan det var ett aktivt val. Och det var riktigt skönt slippa den. De övriga låste in sina telefoner i en safety-box och kollade i princip endast sms några gånger plus fotade en del på hela veckan. Helt underbart då inte alla sitter upptagna och vända mot en liten elektonisk pryl framför näsan, i kontakt med alla andra utom dem de sitter bredvid.
 
En veckas all inclusive på Esperides Beach hotell, tredje gången på Rhodos andra i just Faliraki. Vi och en familj till, dessa härliga människor och på en underbar plats, lat semester i en vecka, kan faktiskt inte bli bättre.
Vi åt bra och god mat och blev übermätta. Vi hade ett osannorlikt fint väder, så fint att det NÄSTAN var übervarmt. Blev en del solade och framförallt badande, för ligga i skuggan och släpa sig ner till vattnet var det ända raka då termometern passerar 40 grader i skuggan. Men lite vattenskoter, båtturer och sånt blev det. Och som vanligt går maken över från brun till überbrun sådana här gånger, likt en grek som varit här i 7 veckor som en av resepolarna sa. (En grek BOR ju i grekland så man kan ju ifrågasätta uttrycket, men jag förstår vad han menade) Och varför jag überanvänder ordet über? Ja det var ju mest ryssar på hotellet men en hel del tyskar var det ju också... Härligt ord; üüüüüberrr, rullar så fint på tungan.
 
Tog ingen kamera med mig heller. Som sagt fotade de övriga en del med telefonerna, och de två herrarna och damen (jag är ju oskyldig då jag inte ens hade med mig eländet) som passerat de 40 råkade spela in filmsnuttar då de inte kunde hantera kamerafunktionen. En av de dråpligaste filmerna är 43 sekunder av svärande, gormande och närbilder av fotografen plus hans inte allt för kunnige men "hjälpande" kumpan. Uppmuntrade dem att se till att den hamnar på Youtube, för den är HELT underbar.
 
Kanske undrar du vad detta är för typ av färgkarta?
 
 
Det är färgprover på min hy, just nu ligger jag på strax innan "Crackle". Synd att man bara befinner sig på "Pretty Tanned" några futtiga dagar.

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0