Ibland händer det...

Jag har några bloggar jag kikar in på. Ett antal av dem har jag länkat till här på min blogg. Även om det nu är ett tag sedan det hände något på vissa av dem (så knäpp byxorna, gör fler armband och berätta hur första arbetsveckan var, ni som känner er träffade) så skulle jag påstå att jag kollar jag in på några nästan varje dag, andra mer sporadiskt. En del känner jag personligen andra inte alls, som hon i Dormsjö, Angelica med ödlorna eller hon som har border-fucking-line, dem tycker jag mig ändå känna lite då jag halvt om halvt regelbundet får veta om saker som händer i deras vardag och vad de funderar på.

Häromveckan så var jag in på Bloggtrafik, en sida där man klickar sig fram genom bloggar för att få (garanterad) trafik tillbaka till sin blogg. Hade hunnit glömma varför jag inte varit in dit på säkert ett år, men efter en stund minns jag. Dels sitter jag bara och dum-klickar utan att ta del av vad någon skrivit och sedan är alla väldigt unga och plötsligt... är alla norskar? Det här betyder ju naturligtvis att de som i sin tur klickar förbi min blogg eventuellt läser rubriken på senaste inlägget inget mer.
Värdelöst, eller hur?
Men efter några tryckningar (hade tänkt få ihop 10 garanterade besök bara för att, men kom till 7) så får jag syn på en rubrik som fångar mitt intresse och jag börjar läsa. Kul, Bloggtrafik fungerade...  EN gång i alla fall. Här är det någon ny jag kommer att titta in till ibland. Hon skriver bra, är rolig och eftertänksam plus att hon är bara snäppet yngre än mig. Whoopsiedaisie skriver enligt henne själv om funderingar, ännu mer tankar blandat med fullaste allvar med en twist av ironi, sarkasm och massor av humor.
(länk här)

Kommentarer
Postat av: Katinkas Kitchen

Visst är det underligt hur många bloggande norrmän och norskor det är...! Jag har gjort samma iakttagelse inom matbloggeriet:) Och instämmer i hur man sitter där och dumklickar och till slut inser varför man inte borde göra det oftare. Med vänliga matglada hälsningar från Katinkas Kitchen!

Svar: Tittade in på din matblogg, många fina tips.
Helena

2012-08-21 @ 12:46:13
URL: http://katinkaskitchen.com
Postat av: Emil

Hej!
Jag heter Emil och har utvecklat tjänsten SMS-Länkar som du kan läsa om på http://www.smslankar.se. Jag skulle gärna komma i kontakt med dig för att diskutera ett eventuellt samarbete.

Emil, SMS-Länkar.

Svar: Tack för tipset, men problemet är inte att jag vill bli besökt 1000 gånger, jag vill hellre bli läst av 10 (eller 100) och blir SÅ glad om jag får 1 gullig kommentar.
Helena

2012-08-21 @ 16:45:36
URL: http://www.smslankar.se
Postat av: Katarina

Happ, här är en som känner sig träffad, fast jag har byxorna knäppta, inga kunskpaer inom att göra armband och har lääänge kvar innan jag börjar om att jobba... ;)
Ibland får jag lixom blogg-torka. Och ibland känner jag att jag inte vill att alla ska veta vad vi gör... för jag är lite sån när jag skriver, kan vara som en öppen bok och tänker kanske inte på vem som läser...

Det här med siffror känns igen. Jag är urusel på att komma ihåg summor/ pris. Däremot telefonnr, pers.nr, reg.nr, koder osv går bättre... för jag har ett helknäppt tanesätt då... Jag kanske skulle blogga om det nån gång! ;)


Svar: Du behöver INTE ta åt dig, de jag tänker på knäppte upp byor i början av juni (men har tydligen på min uppmaning??? knäppt igen dem, och sista armbandet var gjort i maj) Ibland har man ju svackor, och en del har mer fullt upp, till exempel de med en massa små.Tipsa gärna om fiffiga om än helknäppa tankesätt när man ska minnas sifferkombinationer. Kanske jag kan lära mig så här på ålderns höst.
Helena

2012-08-22 @ 08:06:38
URL: http://katarinamelander.blogspot.se/
Postat av: WhoopsieDaisie


Tusen tack för länkningen! :)

Svar: Jag länkar till de bloggar jag regelbundet kikar in på, så det var ju självklart. Skrev ju ett inlägg som på slutet hyllar din blogg =)
http://helenabystedt.webblogg.se/2012/august/ibland-hander-det.html
Helena

2012-09-22 @ 23:31:51
URL: http://whoopsiedaisie.blogg.se
Postat av: Helena

Ha, ha... jadu Whoopsiedaisie så går det när man har rubriker på sina inlägg som är på tok för lika. Trodde du kommenterade "Det händer grejer", och därför gav jag länk till det inlägg " Ibland händer det" du faktiskt kommenterade. Snurrig :)

2012-09-23 @ 20:17:30

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0