Jahapp

Tydligen går inga busschaufförer ut i strejk. Kommunal är nöjd med det de uppnått, en löneökning på 3,3 procent och att personliga assistenter får en fastställd arbetstid i 6 månader och därmed fastställd grundlön. Alla garanteras en uppsägningstid på 14 dagar till skillnad från i dag då en del fått gå på dagen (länk).

Nu hade ju vi på vår arbetsplats redan 1 månads uppsägningstid men Jippiii till alla de som tydligen inte hade någon. Och den här löneförhöjningen är ju sjukt hög jämfört med vad man är van vid. Men jag funderar över vad "fastställd arbetstid" kan betyda? Hittintills har ju schemaändringar med 14 dagars varsel kunnat innebära att en arbetsdag plötsligt är bortagen och jag står utan lön. En röd dag som inte utnyttjas försvinner också vips om jag bara blivit varnad om det 14 dagar innan, även om grundschemat är oändrat. Undrar om det inte fortfarande är så? Troligtvis.
Kan inte heller hitta ordet månadslön i någon artikel eller på Avtalsbloggen (länk) Blev nog inte nåt sånt den här gången... 
Nä, nu fick jag sådan lust stjälpa ut lite gödsel eller varför inte ett lass ruttna äpplen, frågan är bara var? Merde!

Kommentarer
Postat av: Erika

Va? Är det redan över??????

2012-04-23 @ 20:32:59
Postat av: Helena

Tydligen?! Dels positivt, dels snopet. Får se om någon klok kan tolka vad de kom fram till...

2012-04-23 @ 22:51:37

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0