Finalist

Oj, är visst uttagen i en fototävling på en blogg, Tre finalister av...eeeeh...tja, i värsta fall bara tre anmälda, vad vet jag?
Problemet är att om man ska ha en chans att vinna måste man själv värva röster. Hmmm... hade inte riktigt satt mig in i den biten. Så om ni känner för det, klicka in på Emilies blogg och rösta genom att gå in på kommentarer och skriva Nr 1,2 eller 3, innan den 10 september. Mitt foto (nr 2) är en bild på en båt i Örviken tagen dagen före midsommarafton. Den finns också här uppe i min header. Härliga färger i aftonsolen, bilden är inte fixad mycket mer än att jag beskar den. Stolt* 
De övriga två är en mumsig närbild på gelehallon på en tallrik och ett vackert foto av en lila blomma i en trädgård. 
Vad priset är? Kanske att man blir omnämnd, att det sätts ut en länk till bloggen eller äran? Jag minns inte, har faktiskt ingen aning? 

Foto
"Gulsporre, Linaria vulgaris" är en vanlig dikesblomma som trivs på torra grusbackar. Den här växte i ett dike i Örviken. Gillade att den bara hade tre blommor på stängeln, det blev en triangel rakt uppifrån. Jag tog hem den, stack fast den i den grå väven på en av stolarna på altanen och fotade. Blev sedan besviken på hur trist bilden blev jämfört med hur jag föreställt mig den, så jag började trixa/ förstöra den i Photoshop. Liknar lite Andy Warhols "Marilyn" kom jag på i efterhand. Troligtvis lite undermedvetet influerad...


Kommentarer
Postat av: Carina

Röstat på din fina sommarbild!!!

2011-09-01 @ 18:37:11
Postat av: Helena

Tack, Carina!

♥ ♥ ♥

2011-09-01 @ 19:27:22
Postat av: Linda

Har oxå röstat på din super fina sommarbild! Så nu håller jag tummarna att du vinner ;) Din bild var klart bäst! ♥KRAM♥

2011-09-02 @ 11:36:15
Postat av: Erika

Har också röstat på finaste bilden. Hoppas du vinner :-)

2011-09-02 @ 14:21:12
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack Linda & Erika

♥ ♥ ♥

Snart kommer hösten och vi kan dra ihop till en Photshop-träff. Hoppas ni inte ångrat er?



2011-09-02 @ 15:57:16
Postat av: linda35

Hej, JAg har också röstat på dig. Hoppas du vinner. Jättefin blogg du har.

2011-09-02 @ 16:23:05
URL: http://mammasajten.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0