Junk?

Ursäkta, men visst är människan en samlare? Det är så jag försöker förklara och försvara de föremål som hotar att ta över vissa utrymmen i vårt hus. Man kan samla på Rolexklockor, aktier, obligationer, konst eller annat konstruktivt som kan fungera lite som en pensionsförsäkring den dagen man inte längre tjänar sina förmögenheter. Men sådan är inte jag.
Väldigt vanligt är att man samlar på sig mer eller mindre värdelösa saker i förråd och garage, eller som man brukar säga om sin bråte "bra-att-ha-grejor, man vet aldrig när man behöver dem" Inte ens där platsar jag, men kanske min man?
Näääh har konstaterat att jag måste ha en förkärlek till ting i badrummet. Ååååh tänker ni, vackra exclusiva tvålar, dyrt badskum,  flotta sminketuin med alla jordens nyanser till mina rynkiga ögonlock. Nope, tyvärr... inte ens det.
Nej, nej, fru Bystedt samlar på tomma och halvfulla burkar, förpackningar, tandkrämstuber och krackelerat smink. Efter en snabb proviantering kan jag här redovisa några (en glimt) av de fynd jag gjorde;


4 mascaror, 2 halvt ihoptorkade, vid användning skulle de antagligen ge en rejäl ögoninfektion, en som stort lovade en fyllig Falshlashes-look, men slutade varje afton med att ge mig en trött panda-look, och så en bra.
Jag har 3 deodoranter, varav en är tom och en jag inte gillar, en som är OK. 
4 hudcremer. 1 för natten, resten dagcremer varav en känns för fet, en som nääästan är tom och den nya jag köpte häromdagen som jag var tvungen tjuvöppna och prova INNAN jag använt slut på min förra. (Lät folielocket under sitta kvar så den inte känns lika "öppnad").
Jag har 4 foundations som tyvärr varenda en ger mig en lätt leversjuk utstrålning då alla går i en nyans alldeles för mycket åt gul/orange.
6 parfymflaskor (ev. finns en 7:e) bara 3 har någon typ av vätska i sig.
7 nagelacksflaskor, alla utom en är segflytande eller bottentorkade, jag som aldrig målar naglarna…jo ibland tånaglarna på sommaren.
Oräknerliga duo-ögonskuggor med de mest svårplacerade nyanser, fluffiga sminkborstar som aldrig använts, mintiga ögonpåseförminskare, rosa täckstift...herregud vilken tur jag aldrig använder detta, skulle ju se ut som en kombination av clownen Manne och Lady GaGa i ansiktet.

Man kan ju undrar vad detta nitiska sparande är värt på ålderns höst? Kanske otroligt mycket om jag jordenruntseglar och kapsejsar vid en ö där befolkningen använder just badrumsskåpsjunk som hårdvaluta, då kommer jag kunna köpa mig precis vad som helst!!!
Men hur stora är oddsen för det? Jag menar, kommer ju inte ge mig ut och segla... blir ju så lätt sjösjuk.
 
Bildgåtan
Inte så nöjd, en rätt suddig bild när man går så här nära.
Går alldeles utmärkt att gissa anonymt, det vill säga utan att skriva sin mailadress eller sitt riktiga namn.
Huromhelst...vad är det?


Kommentarer
Postat av: carina

Haha ja nu kände jag ju, att jag är inte ensam om att samla på mig smink som aldrig används...Unkna läppstift, ögonskuggor jag ujuj vad smink jag har men aldrig i ansiktet ;-P



Jag gissar på en KATTKLO !

2011-10-01 @ 20:08:54
Postat av: Sugar

En fågelnäbb???

Postat av: Erika

Å, nu blev jag inspirerad. Mitt badrumsskåp ser ut på precis samma sätt. Måste genast sätta igång med en utrensning. Tänk att bara ha EN mascara att välja på. Den man använder! Har nog 4-5 till som ligger där. Troligen fulla med sjukdomar. Varför sparar man dom, kan man ju fråga sig? Kanske för att man tycker det är ohult att kasta den gamla när man köpt en ny för den är ju inte RIKTIGT slut. Kan nog användas några gånger till tänker man, vilket man ju inte gör för man har ju en ny fin som man hellre använder. Och så fortsätter det tills man plötsligt har 5-6 st.



Bilden: Kan det vara svansen (och foten) på en ödla?

2011-10-02 @ 07:56:06
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Sofie

Håller med Erika, kan det vara svansen, foten på en ödla? Kanske ödlan Ozzie?

2011-10-02 @ 21:24:15
Postat av: Helena

Verkar inte vara ensam om mitt samlande =)

Hoppas nu bara jag fixar hålla undan i bland hyllorna. Vi fick ju än mer utrymme då vi gjorde om i badrummet, vilket gör att det inte blir nödvändigt kasta i först taget.

2011-10-03 @ 23:39:01

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0