Morsdagspresent

Varken jag eller min man har förmågan att hitta på underfundiga presenter, väl uttänkta som passar som hand i handske när det är dax ge något till den andre, det ska gudarna veta.  Därför har vi till exempel helt skippat utbyte av julklappar till varandra,  vi kanske köper något kul tillsammans i samband med helgen...eller så inte. I samband med födelsedagar och farsdagar har det blivit en och annan kalsong, slips, sockar i 5-pack eller deo och dusch i presentförpackning. Men ibland något exlusivare som till exempel laserpass, elkontaktkontollmätare och andra obegripliga men fiffiga saker, inte särskilt roliga eller fantasifulla, jag vet. Själv har jag fått parasoll, när det gamla blåste sönder, Stereo/CD-spelare när den gamla slutade fungera... Underförstått att det vid mor och farsdag alltid varit från POJKARNA. När jag tänker efter får jag väl vara glad att bytet av spindelleden på Saaben var klar i förra veckan, annars hade jag nog fått ett rätt långt och tungt paket nu på söndagsmorgon... 

 

Men jag har väl bara mig själv att skylla med tanke på min förmåga att tala i gåtor, säga saker med dubbla meningar och ibland använda mig av underförstådda budskap, som jag beskrivit i ett tidigare inlägg
Någon gång i ett obevakat ögonblick har jag, för många herrans år sedan, tydligen snusförnuftigt hasplat ur mig att jag önskar mig bara NYTTIGA SAKER. Det är säkert så, jag brukar ibland säga sådant jag inte menar för att framstå som mycket präktigare och klokare än vad jag egentligen är. 

En morsdag kändes det som måttet var rågat. Förvånad stod jag med en gräddsprits i handen...av plast...köpt på Åhléns…för 49.90?!
 -"Jamen gumman,du älskar ju att spritsa."  What? Gör jag?! Ja, ja, jag vet, det är tanken som räknas. Men kan någon se mig nynnandes nöjt för mig själv i köket i ett rutigt förkläde, rosiga kinder, med mjöl på nästippen och med finess spritsa bakverk av olika slag?! Va? Nej, precis, men det kan tydligen min man
…i sina drömmar.
Till farsdag samma år fick han en jättesnygg hushållsrullhållare med medföljande hushållsrulle. Såg på minen och blicken att han besviket tänkte; Va…varför ger hon mig det här...det är ju en köksattiralj?
 -"Jamen vännen, du älskar ju att snyta dig."
Ja, vad månde det bliva i år? Jag vet att det finns planer på att beställa ett gruslast till infarten i vår. Det blir ju en rolig utmaning att slå in? 
De behöver inte anstränga sig egentligen, varken pojkarna eller gubben min, jag älskar dem ju precis som de är ♥


Bildgåtan!
Det här är något som finns i väldigt många hem, kanske de flestas. Inte en exakt likadan, men en liknande, antagligen en lite enklare, oftast enfärgad modell...Vad är det?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror det är en prydnad en skalbagge av koppar?

2011-05-23 @ 19:14:02
Postat av: Linda

En mycket vild gissning.. Jag tror det är en klocka som ser ut som ett armbandsur.. ;P Helt GALET jag vet..hihi

2011-05-23 @ 20:07:58
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Erika

Hmmm.. det här var ju riktigt knepigt! Något som finns hemma hos de flesta...? Kan ju vara vad som helst.



Gissar vilt på en mycket ovanlig datormus???

2011-05-24 @ 07:28:49
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Nina

ja det verkar ju vara gissat lite vild and crazy så jag smäller till med.. en skoho!

2011-05-25 @ 15:16:16
URL: http://niinis.bloggsida.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0