Indianer och morötter

Lyckades ta ett foto då min son inte gör sig till för en gång skull. Bilden i förra inlägget ser han ju lite grym ut. Men så här ser han oftast ut...glad...Solsken!
Och som sagt, kvällssol ger varma härliga färger, drog upp ljuset en aning i Photoshop så att han inte skulle vara helt orange i ansiktet. Ville inte ni skulle tro att han ätit kopiösa mängder morötter, eller att jag vänstrat med en indian. Vadå är inte indianer orangea? Joho, det är dom visst, läs Tintin när han hittar en isolerad Inkastam i boken "Solens tempel", om man ska tro Hergé.




Bildgåtans svar var BÄRFIS (Pentatomida), den kan utsöndra en otrevlig doft om den känner sig hotad, därav har den fått namnet.
Hade nöjt mig med svaret skalbagge som jag mitt nöt döpt bilden till och lagt upp som länk på FB. Men tyvärr räknas inte att man kunde läsa "skalbaggen_152505723.jpg" innantill i adressfältet som rätt svar lillebror ;)

När jag häromdagen skulle ta bort den här maskrosen som stack upp ur en jordgubbsplanta såg jag dem...två bärfisar "making love" i värsta dunbolstret. Innan kameran var på plats hade de tydligen beslutat att helst inte fångas på bild i den prekära situationen. Man kan ana den mer blyge bärfisen (tjejen?) gömmer sig kvar inne i maskrosen om man tittar efter, medan den andre (killen?) utan skrupler stoltserar omkring framför kameralinsen.
Kommer ta en paus i bildgåte-serien men kommer leva länge på gissningen pytonorm med blond kalufs...Ha, ha ja, vad ska man säga, fantasin är det då inget fel på.





Kommentarer
Postat av: Vita Hemligheter

Roligt att höra, det värmer och ja visst är det härligt med det vita! Ha det gott och du missar väl inte min tävling! Kram Emma

2011-06-15 @ 08:13:22
URL: http://vitahemligheter.blogspot.com/
Postat av: Alessandra

Ja det är rådhustornet. Tack för fina ord om mina foton :) Stockholm är en fin stad, stor men samtidigt väldigt liten :)

2011-06-16 @ 10:22:42
URL: http://alessandra.se
Postat av: Lotta

Rolig gåta! Fina bilder du har i din blogg! :)

2011-06-18 @ 21:55:06
URL: http://lottarosen.blogg.se/
Postat av: Linda

Riktigt fin bild på din son! Tror att han är mammalik ;)Du har så Snygga söner Helena! :)Kram

2011-06-19 @ 19:57:42
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, de är så fina mina pojkar. Men snygg samtidigt som mammalik är ju en omöjlig kombination?! ;)

2011-06-20 @ 14:57:28

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0