En vän...

"Jag har en  vän

Som inte ber om massor med plats eller uppmärksamhet

Som blir glad om nån hälsar, eller när någon säger något snällt

Försiktig, men inte knäckt 

Inte bitter eller arg

Utan Stark som kan glömma och förlåta

Som ser med tillförsikt och glädje på framtiden

Lika vacker på utsidan som insidan

....Tack för Du lär mig att man ska gå vidare"


Foto
Till slut fastnade en humla på bild. Under en skön aftonpromenad stannade jag och maken upp vid en grupp Lupiner som vi har fulla dikena här i byn. Där jobbade den här söta humlan för fulla muggar med att samla pollen. Vem som tog just den här bilden ska vara osagt, vi testade båda två det nya objektivet 50mm f/1.8 som jag fick av en smågalen men snäll bror. Vi är jättenöjda med objektivet så långt vi nu hunnit prova det.

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jättefin bild! :) Jag kanske måste köpa ett objektiv 50mm f/1.8 ;P Är det ett zoom objektiv eller?

2011-06-19 @ 19:49:53
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack! :)

Nej,det är inte zoom, det är ett fast objektiv. Håller på att försöka lära mig hur man ska ställa in för bästa möjliga bild. Måste gå ifrån "Auto"-läget, och det är ju alltid lite knepigare.

2011-06-19 @ 20:03:56

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0