Foton, photos, zdjęcia...

Ja, nu börjas det igen...mer foton. Eftersom jag döpt en ny kategori till just "Foton" så förstår ni vad ni kan förvänta er. Det kommer garanterat att dyka upp fler mer eller mindre lyckade närbilder på blommor och fjärilar. Kan tänka mig att det blir en och annan bild på blommor som slagit ut...eeeh...vackert?! och prunkande?! i våra rabatter. Och kanske fångar jag till slut en Makaon eller Amiralfjäril på film/minneskortet? Har sett och artbestämt dem, men de landar aldrig och väntar in mig när jag ska hämta kameran, men en dag ska jag lyckas...Moahahahaha...

Om man googlar bilder på Skogsstjärna kan man se de mest fantastiska närbilder på denna oansenliga men söta blomma. Den här lilla vita stjärnblomman kallas även Duvkulla, eller om vi gör oss märkvärdiga och använder det latinska namnet så heter den Trientalis Europaea. 
Mina bilder på skogstjärnorna är tagna i Örviken, Skellefteå. Det var en varm sommarkväll och mygg så in i.... Tänk er mig liggandes i ett stort (torrt) dike med tusentals små stjärnor utströdda framför linsen och åter tusentals myggor attackerande hela min kropp. Brukar faktiskt klara mig rätt bra undan de här blodsugarna, men eftersom den godaste, saftigaste blodgivaren cyklade helt hysteriskt fram och tillbaka uppe på vägen, inte alls villig att dela med sig av sitt blod, så valde de mig. Hade han bara stannat upp och bjudit dem på smörgåsbord a'la gubbe så hade det underlättat en hel del för mig, men det finns väl gränser för vad man kan begära, antar jag...

Sonen och träbåten är fotade i aftonsolen vid Örvikens båthamn. Det blev intensiva, varma och klara färger. Det är mycket lättare fota på aftonen, precis som fotografen Scott Kelby också beskriver i sina böcker, än mitt på dagen. Maskrosen, eller fallskärmskatapulten med anlag för nya maskrosor däremot är tagen hemma hos mig på tomten i Yttervik, var annars? Min dröm att ha en vacker slät GRÄSmatta är för länge sedan övergiven, numera är jag glad att den går lite i grönaktiga nyanser. Att det är maskrosblad och mossa som utgör 90 % av grönskan må då vara hänt....den är typ grön...nästan överallt.




Slutligen Bildgåtan. Vad är det här? En ledtråd...det luktar inte godis.







Kommentarer
Postat av: Alessandra

Jo jag har ju det. Alla är välkommna att risa eller rosa, men vill inte ha 6uella kommentarer, eller nya vänner på FB :/

'

Jätte fina foton, jag älskar verkligen att fotografera och titta på andras foton. Jag blir lycklig då :)

Jag gissar på att det är en liten del av en groda?

2011-06-13 @ 12:53:01
URL: http://alessandra.se
Postat av: Erika

Om det inte luktar godis så måste det ju lukta pyton...? Men vart skulle du ha fotat en pytonorm??? Nääää, den var knepig! Men det måste ju nästan vara det? Förstår inte det blonda håret heller... var har du hittat en pyton med sådan kalufs?

2011-06-13 @ 18:03:53
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: carina

S U R S T R Ö M M I N G ???



Underbara bilder , du är jätteduktig !!!

2011-06-13 @ 20:19:39
Postat av: Viktkamp

enda jag kommer på är trollslända =)



Sv: ja det är superskoj med kommentarer, man får verkligen så mycket energi av dem =) Alla är så himla snälla! Se fram emot beach 2011 där du är stolt för den du är, för du är vacker oavsett =) Kramar

2011-06-14 @ 13:42:17
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Sophia

Jättefina bilder! :)

2011-06-21 @ 10:48:42
URL: http://zoophias.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0