Nyopererad

Ja nu har jag opererat mig, igår söndag klockan 19.00 hade jag fått tid. Som uppladdning var på vi fest under lördagkvällen med grannarna till sena timmen, eller som vissa "yngre" förmågor sa: Imponerad att ni över 40 är vakna fortfarande. Han mötte ljudliga protester från... eeeeh, mig. Tydligen kommer man att ta sådana kommentarer med ro när man väl passerat 50 fanns det de som påstod. Den som lever få se... Trevligt var det i alla fall, vi var 23 stycken i olika åldrar om jag räknat rätt och då saknades det bland annat två söner från oss och en granne som var och fiskade. Vi hade med kött till grillning och eget dricka. Välkomstdrinkar, tilltugg, sallader, såser och god jordgubbsbakelse med mera bistod några av grannarna med. Vi satt ute i sommarnattsvärmen till närmare 2 på natten utomhus i närmstgrannens pergola/uteplats/altan, hur fantastiskt är inte det? Vilken sommar vi har och har haft!!

Så mot aftonsidan igår stretade vi iväg mot Umeå, handlade viktiga prylar på Biltema, åt sushi hos systeryster för att sedan bege oss till Koskelas ögonklinik. Där blev jag erbjuden lugnande, vilket jag vänligt men bestämt tackade nej till. Väl under en operationsduk, med mystiska ljud, flammande ljus och den lite stickiga känslan i ögat då de pressade in linsen genom ett 2,5 mm brett snitt i sidan av hornhinnan ångrade jag mig lite vagt… kanske man hade behövt en slurk, för kul var det inte, inte ont men läskigt. 
Den lätt stirriga damen som skulle opereras efter mig svepte i sig lugnande på stående fot och påstod sig ha hört att efter den här operationen skulle hon ha problem läsa texten på TVn. Det övertygde sköterskan henne om att hon nog inte skulle ha problem med, men för tillfället vore det bra om hon lugnade sig, satte sig ner och andades. Ge henne en rejäl slurk till, tänkte jag för mig själv.

Efter ganska exakt 1 timme var jag klar och besiktad och stod på trappen utanför kliniken. Solglasögonen på och med två olika droppflaskor att använda ett antal veckor framåt. Jag ser lite dubbelt på nära håll, anar glittriga cirklar kring ljuskäglor och lite dimmigt diffust är det allt på långt så här på morgonkvisten, men jag ser mycket bättre än jag gjort om jag tagit av mig glasögonen innan operationen. Det kliar, känns sandigt och jag har lätt röda ögonvitor och enorma pupiller, men annars syns det inte så mycket. Den lilla bisaken att jag inte får sminka mig på 2 veckor lät jag gå utan protester, jag ska likt kända rockstjärnor gå med solbrillor i minst 2 veckor framåt, och ögonbrynen kan jag ju måla så jag åtminstone kan höja på dem och se förvånad eller frågande ut när det sig passar.

Från "Backenfesten;
Tog några bilder på den fest som kanske kan bli en årligt återkommande. Allt är mingelbilder där det hälsas och dricks välkomstdrinkar samt knapras på lite goda tilltugg innan maten.


Kollade upp vad man får och inte får göra med foton på andra och hittade den här texten, men tycker man det känns obekvämt att finnas med på bild på min blogg så plockar jag naturligtvis bort den, bilden alltså inte bloggen;








 



Kommentarer
Postat av: Lena

Hoppas du mår bra efter operationen , din blogg är trevlig att läsa och men mycket vackra kort

mvh / Lena

2011-07-11 @ 11:35:39
Postat av: Brötis

Hej,

Intressant det här med publicering av bilder eller inte. Själv skulle jag inte våga ta med någon på bild utan att fråga....



Trevlig blogg!

2011-07-11 @ 13:35:34
URL: http://www.Brotisen.blogspot.com
Postat av: Helena

Tack Lena för den fina kommentaren.

Brötis; Det är helt klart lugnare att fota blommor och humlor, de protesterar inte om de hamnar på någons blogg.

Vi får väl se hur det går, kanske någon av festdeltagarna protesterar, och då plockar jag ju bort bilderna omedelbums.

...och eftersom det inte verkar som mitt ID kan verifieras blir du tydligen utan kommentar på din blogg?

2011-07-11 @ 14:32:31

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0