I min trädgård...


... finns det blommor som har börjat slå ut. Äntligen, för jag vill fota dem! I och för sig är väl all blomning lite tidig eftersom vi haft en väldigt varm juni månad här i Västerbotten. Syrenen slog ut 2 veckor innan midsommar då det brukar vara dags och jag har ätit egenodlade jordgubbar i mitt orensade vildvuxna jordgubbsland, och just det är nog en månad tidigare än vanligt.
Nu i afton är det mulet och har regnat lite så jag passade på att ta några bilder på mina blommor. Tre typer av liljor hamnade framför linsen. Namnet på dem? Glöm det, så avancerat blir det inte… eller förresten, den rosa heter Kroll-Lilja om jag inte minns fel?

Synd att det inte går att göra verkligheten rättvisa, för de är så otroligt vackra för ögat. Jag älskar att gå runt och njuta av dem! Eller kanske man kan göra dem rättvisa om man är riktigt skicklig, har rätt ljus och fiffiga inställningar på kameran... men jag har gjort så gott jag kan.
Fler foton kommer att läggas in på bloggen, se det som ett hot eller löfte.



Kommentarer
Postat av: Linda

Riktigt fina bilder!! Du är ju redan skicklig Helena och tar riktigt bra bilder :) Ser verkligen framemot mer bilder på din blogg ;)Kramis

2011-07-01 @ 22:05:14
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack Linda! Men jag vill bli bättre, övning ger ju färdighet sägs det, så det är väl bara att fota vidare :-)

2011-07-02 @ 10:54:00
Postat av: Christin@

Riktigt fina liljor! Krolliljor har jag med fast vita :-) Och mina har inte blommat än... Här kallar vi dem för kronliljor...

2011-07-02 @ 21:54:15
URL: http://cs-blogg.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0