Stort? Tråkigt... och roligt!

Måste börja med den STORA nyheten... hrm*? Har nu skrivit 100 inlägg från den 21 oktober då jag startade upp bloggen. Tydligen blir det ett snitt på cirka 2 inlägg i veckan. Inte så bra fart på den här skruttbloggen med andra ord.
Hursomhelst... Grattis till mig och min bloggs 100 inläggs jubileum!!!

Sedan den tråkiga nyheten
... Furuhelvettes-drömmen har gått om intet. Vi fann en stuga med stor potential att bli något mycket bättre. 60 m² stuga med full takhöjd under nock, 16 m² loft, friggebod och stor tomt. Ja, med en rejäl sprängning av en jättetunna vitfärg skulle all liggande gul furupanel bli gnistrande vit och fräsch, blommor planteras och gårdsplan skulle anläggas och… Fastighetsbyrån började leta säljarna för en visning, men vi har nu fått veta att de sålt utan att höra av sig till byrån. Det kan man i och för sig förstå att man kan få göra om stugan legat ute i månader utan resultat. Tydligen var stugägarna villiga att visa stugan även om bara namnunderskriften fattades för en färdig affär. Nej tack, skulle inte tro det, tänk om den till och med känns än mer rätt om vi dyker upp och kollar på den. Vi får istället intala oss att den luktar pyton, är sned, vind och att det är alldeles för långt till själva stranden… ett jävla furuhelvette helt enkelt. 

Nu den roliga nyheten… under semestern, säger inte exakt när, åker vi på en tripp till huvudstaden, jag iförd mina nya jättesolbrillor. Varför har hon så stora glasögon kan man undra, jo de ska täcka så mycket som möjligt av ansiktet då jag inte alls tål solljus efter operationen. Snart kanske jag inhandlar en annan mindre variant, några som är lite mer smickrande för mitt väsen.
Hmmm, undrar om det går hitta något smickrande till mitt väsen, förresten?

Få se vart var jag...Jo, vi ska hinna träffa bror  och svägerska med familjer, vilket alltid är lika roligt. Otroligt trevlig släkt vi har jag och maken måste jag säga. Vi har inte planerat så mycket. Ifjol hade vi en agenda som vi följde trots värmerekord. Vid busshållplatsen på Gärdet på väg från Tekniska museet kollapsade en skata av värmen. Efter en vinglig flygtur touchade den våra huvuden för att sedan flyga rakt in i busskuren på motsatt sida om vägen, skrämma slag på ett par barn för att sedan slutligen svimma. Vi förstod precis hur den kände sig, yra med svetten rinnande i rännilar längs ryggen var sammanbrottet nära för oss alla trots att vi bara stod still och väntade på bussen, en kraftansträngning såsom en flygtur över Gärdet hade garanterat slutat i flygkatastrof för vem som helst av oss...
Fort går några dagar i Stockholm, lite för fort. Men oj vad man ändå längtar hem till lugnet sedan. Tack gode gud att vi bor i fridfulla tysta Yttervik.

FOTOT
Vårat lilla trägårdsland imponerar tydligen på rådjuren om inte annat. Sallad och rädisor är favoriter för de fyrbenta små liven (*) Än så länge har de låtit ärtskidorna och squashen vara av någon anledning. På bilden är det en av squash-plantorna som blommar.

(*) en snyggare och kortare omskrivning för de förbaskat envetna, irriterande och fästingbelarmade trädgårdsmarodörerna.


Kommentarer
Postat av: Erika

Ett stort GRATTIS till ditt 100e inlägg :-) Två i veckan är väl inte fy skam!



Och ha så skoj i huvudstaden!

2011-07-14 @ 19:02:51
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Nicke

Grattis till 100:ade :-)

Bättre med kvalité än kvantitet i bloggbranchen - det vinner i längden tror jag.

Har just bokat resa åt farsmors till S-holm nästa vecka. Hägersten/Västertorp nästa och broders familj.

Ha så trevligt!

2011-07-15 @ 00:07:15
Postat av: Helena

Tack Nicke och Erika.

Jo trevligt brukar det alltid bli.

Roligt för A & R att träffa barnbarnen!

2011-07-15 @ 09:23:04
Postat av: Helena

...de barnbarn som bor långt bort tänkte jag, ett har de ju väldigt nära till :)

2011-07-15 @ 11:12:14

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0