Vår triumf...

... getingarnas nederlag. En ganska trist historia ur deras perspektiv. Drottningen började tappa stinget (ordvits), ”Bystedt vardagsrum" visade sig vara rena dödsfällan, och så män i mundering som plockar ner deras vackra melonliknande bo/hem och bär bort det i en säck... 2011 blev ingen höjdarsommar med andra ord, minnet kommer alltid att sitta som en tagg (ordvits) i deras hjärtan. Torsdagen den 25/8 tog getinghistorien slut... Var inte hemma men jag kan tänka mig hur ett par coola män i svart kostym, solglasögon och ett mystiskt vapen tog sig an uppgiften, föreställer mig hur Anticimex likt "Men in Black" dök upp i en svart bil, sanerade vinden och stack (ordvits, igen) hemmåt mot Piteå. Inte för att "Agent J" och "Agent K" bor i Piteå, men åt det hållet tror jag bestämt... jag menar jorden är rund.

För övrigt har jag hamnat på en Bloggtrafik-sida, om nån observerat ökningen av antalet kommentarer här på min blogg. Eller hamnat och hamnat, jag har ju aktivt skrivit in mitt namn och adress. Det går ut på att besöka sidor, få poäng och garanterade sidvisningar. Sedan ska jag kommentera deras blogg, det är en oskriven regel som man inte får slarva med. Att bara svara på sin egen blogg är inte god bloggkutym som jag förstått, så jag svarar på båda ställena för säkerhets skull. Inom en mycket snar framtid har alla mina poäng förverkats och mina besökstaplar trillar ner på en mer normal nivå i mina mått mätt. Men att få kommentarer är ju alltid kul, även om jag misstänker att de flesta faktiskt inte ens ögnat igenom första raden på mina inlägg. Hursomhelst gillar jag att någon skriver ett par ord ibland, så gör gärna det...

Foto
;
Borde ju varit en getingbild, kanske det bara är jag, men tycker det känns trevligare att visa ett foto av en levande humla än drivor med döda getingar?
Blomman som humlan knatar omkring på heter "Senecio doria" på latin. Vet inte om jag vill berätta vad den heter på vanlig hederlig svenska... vad jag har på tomten till allmän beskådan... hrm*... mummel... okey, den heter "Jättestånds". Och den står några meter från "Jätteslide" på tomten, ja vad ska man säga? Carl von Linné delade in växter och sexualiserade dem, ståndare och pistiller ni vet, men här gick han väl överstyr?


  


Kommentarer
Postat av: Nicke

Sitter och läser din Blogg och funderar och tänker och undrar varför du inte jobbar som copywriter/journalist/webredaktör/bloggare ?

2011-08-25 @ 19:51:56
Postat av: Terminalglasögon mår du bättre av

Mm. Följt din blogg ett tag nu och måste säga det har poppat upp allt mer kommentarer. Driver självklart trafik och positivt är det för dig. Så fortsätta blogga för jag gillar det (andra också)!

2011-08-25 @ 22:03:05
URL: http://www.terminalglasogon.com/
Postat av: Sara

haha, inte lätt at vara geting hos er en förstår att man inte alls vill ha dom inne,fy inte så roliga djur.



Man ska nog vara försiktig med och berätta namnen på svenska på blommorna ;)

2011-08-26 @ 07:46:15
URL: http://swipt.blogg.se/
Postat av: Elvira

sv; Åh tack vad snäll du är Helena! :) Dina bilder är också jätte fina, har du bloglovin'?

Kramar!

2011-08-26 @ 15:30:42
URL: http://elifoto.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack Nicke! Jag sökte den typen av tjänster för ca 6-7 år sedan, (nyexaminerad) men, men, icke... deras förlust =)

Hade nog varken kunskaper eller självförtoende nog för att sälja in mig på ett bra sätt heller.



Tack ni andra för kommentarerna, och Elvira, jag har bloglovin men är nöjd med att bara ha 3 bloggar att följa =)



2011-08-27 @ 09:12:33
Postat av: bella

hej fina du! bra blogg... vad sägs som ett länkbyte? hur många besökare har du? kram bella :)

2011-08-27 @ 19:43:21
URL: http://belladavis.blogg.se/
Postat av: Frida

gud va fin blogg du har :) kolla gärna min <3 http://fridajunegard.blogg.se

2011-08-28 @ 09:47:31
URL: http://fridajunegard.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0