Mina brister & ICA-Stigs fullkomlighet

Önskar ibland att jag hade ärvt några intressen och egenskaper och tagit till mig av den visdom och den kunskap som mina föräldrar innehade och har.
Så blev icke fallet, tyvärr! Tex kan jag inte ens ana vad för fågel som passerar fönstret eller kvittrar i vårt äppelträd. Inte heller fixa med lampsladdar och el, vid ett försök släktes hela övervåningen och har numera fått el-förbud. Stirrar upp mot natthimlen och känner igen Karlavagnen och Orions bälte men ungefär där tar kunskapen slut. Har ingen aning vad bonden nere på lägdan gör…plöjer, harvar eller … vad skådar mitt norra öga, är det ett paraply mitt på redskapet han drar efter sin gigantiska motordragare? Jag kan heller inte sy, sticka eller virka. Kommer aldrig på tanken att bära ut och vädra allt i våra garderober, är sisådär på att baka och har aldrig velat plocka bär för att sedan sylta och safta.

Inget verkar ha gått i nedstigande led? Känner hur pappa skruvar generat på sig bland molnen när jag letar i fågelboken och kommer fram till att det var en vanlig trasthona jag föste ut ur mammas växthus. Tror mamma skulle skaka på huvudet om hon såg vilket sömnadsätt jag använder då jag fållar en duk. Det sägs att vi använder en bråkdel av vår hjärna och kapacitet, säg då att jag använder en bråkdel av den bråkdelen. Det måste väl vara så, att det finns där lååångt inne? Tänk att bara veta, kunna och vilja...att säga;
-"Kolla stjärnhimlen pappa, Delfinen och Cassiopeja lyser starkt ikväll."
-"Riktigt nöjd, min vinbärgele' blev god och…eeeh gele'ig i år mamma"…


Näääh, men man har väl andra egenskaper, sådana som mina barn önskar att de får ärva. Såsom förmågan att bygga grymt snygga hus i Sims 3, skapa sandskulpturer, snabbt känna igen skådespelare i filmer (men ibland måsta ta till imdb.com vid blackout), fixa en sås av väldigt få ingredienser och skissa en rekorderlig ritning som någon sen förhoppningsvis vill bygga efter... 

Förresten, jag måste bara berätta! Jag har tydligen ett sådant inflytande att när jag ropade ut mitt -"Varför?" över att ICA:s inköpslista på "Billiga veckan" försvunnit, så dyker den upp där några dagar senare! Den är lätt att plocka fram på telefonen också, så nu behöver inte gubben skriva ut den, utan bara klicka fram den på sin nya mobil.
Ni förstår väl vad det här betyder? Att ICA-Stig läser min blogg! Helt otroligt!!! Jag känner att jag måste vända mig direkt till dig Stig och säga; -"Tack, listan underlättar otroligt, och förresten...bra jobbat, Stig, 1 år utan cigaretter, grattis"!

Foto En Gräsulv, Macrothylasia rubi, blir så småningom en Hagtornsfjäril.




Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, du råkar inte ha kvar någon av dom?

Duktigt utan ciggaretter 1år!! starkt jobbat :)

2011-08-20 @ 18:33:51
URL: http://swipt.blogg.se/
Postat av: Helena

Ska kolla, Sara :)

2011-08-21 @ 08:55:21
Postat av: Linda

Du har såå många andra bra egenskaper som ingen annan har vännen.. Kunde jag skriva, rita, fota, och vara lika händig som dig, så skulle jag vara skit Nöjd! ;) Du har oxå en så grym humor, som får andra att skratta ihjäl sig. :) Du är bara underbar vännen. Kraaam



PS. Du tar grymt fina foton oxå! DS.

2011-08-21 @ 12:40:04
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack Linda :)

Kul att du tycker så, jag blir så glad!

Klart vi har flera goda egenskaper, både du och jag, ändå vill man ha sådana som andra har...

2011-08-21 @ 19:44:16
Postat av: Natacha


Fin blogg! :)
Kolla gärna tbx om du har tid och lust.
Hoppas du får en bra vecka! :))
ps. tyck gärna till på bilderna i inlägget "Respons?" :)

Svar: Har kollat och gett respons! Kraaaam!
Helena

2013-01-24 @ 22:05:52
URL: http://atstorning.devote.se

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0