Ångest och skrivkramp

Tack för välkomnandet in i bloggvärlden!
Nu måste jag skynda mig att säga till alla er ...eh...tre?...som lovat titta in varje dag och påstår att det ska bli sååå roligt...sänk era förväntningar! Jag får ju prestationsångest redan innan jag börjat, skrivkrampen känns redan påtaglig i högerhanden (och vänster med, eftersom jag skriver med båda på ett tangentbord).
Jag vill bara förtydliga till er alla...eh...tre? att det kanske kan komma att bli mer en dagbok där jag faktiskt kan tänka mig vara både bitter och gnällig... som en typ av terapi kanske?
Eller också kommer jag att fundera över min existentiella inställning som ger en känsla av desorientation och förvirring inför vad som verkar som en meningslös och absurd värld...tja,kanske inte så troligt, men jag vet faktiskt inte vilken funktion den kommer att ha för mig?
 
Vissa är ju oootroligt duktiga på att få till historier om vardagliga krumelurer så det blir kul och intressant, andra uppdaterar så sällan att man börjar undra om rubrikerna endast blir; Förlossning, skola, studenten,hemtjänst och val av sten. Vad bloggen handlar om, hur ofta man gör inlägg och hur kloka de blir är ju upp till var och en. Finns inget rätt eller fel, vilket är riktigt skönt. 

Jag ska naturligtvis med jämna mellanrum kolla statistiken (ja, jag fann den, *nöjd* är inte så korkad som jag ser ut) och så länge det står 3-4 besökare så vet jag ju att jag inte skriver rakt ut i mörka cyberrymden.
Skulle det vara så att jag fortsättningsvis ensam är den unika besökaren med 189 sidvisningar!!! som den 21/10 (kämpade med att ta bort bloggtiteln och det gick SISÅDÄR) så är det ju naturligtvis ett sjukt beteende och jag hoppas att om det upprepas få någon typ av rehabilitering och ett vanligt liv igen.


Kommentarer
Postat av: Erika

Det är nog mitt fel att du får prestationsångest...sorry! Har ju lovordat din blogg lite här och var... För mig funkar ju bloggen som dagbok/terapi och inte kan man vara rolig/intressant varje gång! Verkligen inte! Jag har absolut inga förväntningar på att du ska underhålla mig, men det ska bli kul att följa din vardag om det blir en dagboksblogg. Allas liv är ju intressanta och ditt verkar ju i synnerhet vara intressant :-)



Jag skriver dagligen för mina hela i snitt 11 besökare per dag. Det är inte lätt att bli populär, men jag vet å andra sidan ungefär vilka som läser och det är ju bara dom jag känner. Ganska tryggt! Behöver inte 500 besökare/dag. DET skulle ge mig prestationsångest :-)



2010-10-28 @ 20:37:04
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Erika

Måste ju bara säga att det BLIR en sjukdom. Jag var också in och kollade statistiken 100 gånger/dag i början :-) Helt sjukt! Men jag är i stort sett botad nu... men kollar ju föstås varje gång jag loggar in och gör ett inlägg. Men inte mer än så..

2010-10-28 @ 20:42:06
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0