Dessa karlar...

Nu har det hänt igen! När jag kliver ur duschen hör jag en lastbil på tomgång på infarten?! Klär mig så snabbt det går då man är blöt...det går trööögt kan jag lova...men innan jag är ute på bron har han kört iväg. Lättad över att han slapp se mig slarvigt påklädd, dyblöt i håret men med ett hyffsat adrenalinpåslag går jag in och klär på mig kläderna rätt väg och hittar även socka nr 2. 

Jag brukar nämligen ofta få herrbesök när jag är avklädd och helst sovandes, karlar i 45-50 årsåldern!
En teliagubbe kom tidigt på morgonen i en och en halv vecka, och jag gick  omkring varje gång i morgonrock (Jag älskar morgonrock!) 

Jobbar man natt sover man på dan…och då kommer de!
Man har just somnat...då ringer det på dörren...Huh? Vad? Shit! Fort klä sig, slita och platta ner hårtestar och rusa ner till dörren.

Några besök jag fått när jag legat och sovit på dagen som jag kan minnas på rak arm; Fönsterenoverarna (trots tidsinstruktionerna, som de tydligen glömt), Telia, Skelleftekraft , nån som letar nån i INNERVIK, fel by, du är i YTTERVIK, sotaren som till och med kom uppför trappen...helvette...panik! Han skulle kolla nåt på kallvinden, jag drog täcket upp under näsan och svarade så gott jag kunde var vi hade stegar ute....den gången hade jag glömt låsa, och jag tror även han tyckte det var lite...låt oss säga obehagligt.

Den här lastbilchauffören stack då innan jag hann ut på tomten, men vad lastade han ur?
Aaah, grejer till badrummet, bla. ducshhörnan och blandaren! Nice!


Kommentarer
Postat av: helena

Hej! Jag kommenterar min egen, icke särskilt snygga...förmodligen icke kontenuerliga...och inte så roande blogg. bara för och se om det går?

2010-10-27 @ 22:44:53
Postat av: Erika

Ääääntligen! Sååå kul att du börjat blogga.. Visste att det skulle komma en blogg så småningom, för du har ju så mycket att berätta :-) Det här kommer att bli kul! Kommer att klicka in mig här varje dag...

2010-10-28 @ 07:23:28
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: nina

så himla trevligt att du tagit steget Helena!:) säger som Erika,kommer klicka in vaaarje dag för att se vad du hittat på för hyss!;)

2010-10-28 @ 09:05:16
URL: http://niinis.bloggsida.se
Postat av: sofie

Så kul!!! jag tror att "Takdropparna" har en inneboende skrivarådra i sig (åtminstone du, Erika och Nina) =) Jättekul!

2010-10-28 @ 20:35:00

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0