Kort och koncist?

Upptäcker att mina inlägg är oooonödigt långa...Inte konstigt jag har problem på Facebook att hålla mig under 420 tecken!
Skriver man för långt blir man inte läst, skriv kortfattat, uppmanar de på insändarsidan i Norran. Blir det ändå för långt så kortar nån kunnig reporter på redaktionen ner texten, och det är ju fiffigt.

Kan avslöja att jag är en sådan som ibland skriver insändare. Jag är alltid anonym. Fegt, va? Borde ju stå för vad jag tycker? En gång skrev jag till "Dagens applåd" och var så diffus, eftersom ingen skulle förstå vem jag var, att Norran hörde av sig och sa att de inte förstod VEM som tackades och för VAD...

Men mina insändare i Norran har, när jag tänker efter, inte blivit nerkortade?
Hm, hotet om redigering kanske gör att jag skriver mer kort och koncist.
Här är det ju ingen som lägger sig i, och det drar iväg...oj,oj oj, redan 868 tecken med blanksteg...ooops nu blev det några fler...Shit, hade ju tänkt skriva ett jättekort inlägg idag.
Ska försöka bättra mig...om det går?
Totalt 1048 tecken med blanksteg!


Kommentarer
Postat av: Erika

Neeej, Korta inte ner. Vill läsa dina lååånga inlägg ju!



Har också svårt att hålla mig kort på bloggen. Kollar man in andras bloggar så ser man ju att dom inte har mer än några meningar i varje inlägg. Men vem har SÅ lite att säga???? Det går ju inte...

2010-11-03 @ 20:55:45
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0