Hålla bloggen vid liv

Fick i morse tre tips på en utriven tidningssida bredvid kaffekoppen. Det var min yngre son som rivit ut ett hörn åt mig där ”Fokis” en ung söt tjej som tydligen vann "Årets blogg", "Årets nykomling" och "Årets mest originella blogg" 2009 hade skrivit hur man får till en trevlig, välläst sida;


Ha tålamod
- förvänta dig inte att få läsare direkt


Håll bloggen uppdaterad
- minst ett inlägg per dag


Skriv om sånt du själv gillar
—det måste märkas att du gillar att blogga, annars blir det tråkigt att läsa.

 


Först mina fördomar trogen tänker jag…Jaha hon har den väl fylld med reklam, visar dagens outfit och skriver ytligt och mest om vilka märkesprylar hon inhandlat. Ja, naturligtvis fanns det bilder på kläder, flickebarnet är ju tydligen modell. Och ja, det finns reklam på sidan, hon blir ju läst av många främst unga tjejer kan jag ana. Sidan är rosa, men snygg och sockersöt precis som Anchisa som hon egentligen heter. Hon skriver faktiskt en positiv, småpersonlig och trevlig blogg (för en lite yngre kategori tejer än mig visserligen). Upptäcker att hon har vissa dagar skriver 3-5 inlägg och ibland får upp till 350 kommentarer per gång!.

 

 

Ja vad ska man säga. Mitt mål är ju naturligtvis att min blogg är trevlig, men välläst? Jag har aldrig förväntat mig att få så väldigt många läsare. Jag nöjd om statistiken ger mig indikationer på att brorsan och ett par till varit in och kollat. När det bara blir en, vilket är jag själv är det nog dax lägga av? 

Men minst ett inlägg om dagen?  Det kan bli knepigt, men jag kan ju prova små korta inlägg någon gång emellanåt, då kan det ju åtminstone bli lite oftare ???

 

Skriva om sånt jag gillar?…Oj? Jag tror jag hittills mest skrivit om sånt jag inte gillar typ julpyssel, skrytsamma personer och spindlar.
Hmm…isåfall är jag alltså helt fel ute?

Det är kanske där utmaningen ligger? Helena goes positive? Nä, det skulle ju aldrig funka. Vi får säga så här att; jag gillar att skriva om sånt jag inte gillar. Tja då kom jag väl undan på den punkten också?

Jippiii…Bloggawards 2011, Here I come.

 

Nä det kommer ju inte att hända, men det skulle vara roligt att hålla den vid liv tillräckligt länge för att ha material till en tidning. Fick tipset från en annan bloggare om Weblogstore. Kul ide tycker jag.

Här har Fokis blivit avporträtterad av den talangfulla konstnären; 
Maria Björnbom-Öberg på Bokkei.se.



Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Om du vill din E-postadress, kommer inte publiceras:

Din URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0